pfselm

  • ۰
  • ۰

نظام آموزشی فرانسه 65ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 65

نظام آموزشی فرانسه

آموزش پیش دبستانی

آموزش پیش دانشگاهی

آموزش پایه

آموزش ابتدایی

آموزش متوسطه

نظام آموزش عالی

پژوهش و تحقیقات

آموزش غیر رسمی

آموزش فنی و حرفه ای

آموزش استثنایی

آموزش معلمان

آموزش پیش دبستانی

ساختار آموزشی

حضور در دوره‌های آموزش پیش دبستانی در کشور فرانسه اختیاری و رایگان بوده وبه منظور آموزش کودکان رده های سنی 5-2 سال در نظر گرفته شده است. شایان ذکر است آندسته از کودکانی که تا روز اول سال تحصیلی مدارس به سن 2 سالگی رسیده باشند، مورد پذیرش واقع می‌گردند اقداماتی نیز در خصوص اولویت احداث مدارس مذکور در نواحی محروم اجتماعی کشور صورت گرفته است.

کودکان رده سنی 2سال(حدود 40% ) منحصرا در چارچوب مدارس و ظرفیت کلاسهای آموزشی موجود و کلیه کودکان رده سنی3‌سال مورد پذیرش قرار می‌گیرند و این در حالیست که در سال1960 میلادی تنها 36% از کودکان فرانسوی مورد پذیرش مراکز آموزش پیش دبستانی قرار گرفتند. هدف غائی وزارت آموزش و پرورش، پژوهش و فن‌آوری فرانسه از ارائه دوره‌های آموزش پیش دبستانی، ارتقاء توانمندیهای کودکان، در جهت شکل دهی به شخصیت اجتماعی آنان میباشد. از سال 1995 میلادی، طرح آموزش واقعی پیش دبستانی با اهداف دقیق و کارآموزان متبحر به‌اجرا گذارده شد. درتمام مدت 26 ساعت آموزش در هفته، آموزش زبان از امتیاز ویژه ای برخوردار بوده و تسلط شفاهی و آشنایی با نوشتار،تقویت قدرت احساس، تخیل و قدرت خلاقیت دانش آموزان از طریق پرداختن به آموزش هنری توسعه می‌یابد.گفتنی است که بالغ بر20هزار مرکز آموزش پیش دبستانی به ثبت نام از بیش از2میلیون کودک فرانسوی مبادرت می‌نمایند. در صورت عدم وجود کلاس‌های پیش دبستانی،کودکان رده سنی 5 سال به کلاس‌های آمادگی و مدارس ابتدایی پیوسته و به چرخه آموزش ابتدایی ومقدماتی وارد می‌گردند.از آنجاییکه کشور فرانسه از تجربه فراوانی در ارائه آموزش پیش دبستانی به کودکان برخوردار می‌باشد، از این روی بیش از99% کودکان رده سنی3 سال در این مدارس حضور می‌یابند. رقم مذکور درخصوص کودکان رده سنی2سال بر2/ 35 % بالغ می‌گردد.تحصیل در مدارس عمومی‌پیش دبستانی رایگان می‌باشد واین در حالیست که مراکز خصوصی به اخذ شهریه تحصیلی مبادرت می‌نمایند. مدارس عمومی‌پیش دبستانی نیز توسط شهرداری ها احداث و اداره می‌گردند. طبق قانون اصلاحیه آموزشی مصوب15جولای1989و قانون مصوب 1975کلیه کودکان فرانسوی رده سنی3 سال از امکان حضور در مهدهای کودک برخوردار می‌باشند.علاوه بر این قانون مصوب6 سپتامبر 1995 نیز که در خصوص نمایش ساختار و نحوه عملکرد مهدهای کودک تصویب گردیده بر تقویت خصیصه‌های بالقوه کودکان، به فعل در آوردن آن در جهت شکل گیری شخصیت آنان و فراهم آوردن بهترین امکانات در جهت موفقیت کودکان در مدارس ویادگیری بیشتر تأکید دارد.

گفتنی است درمهدهای کودک کشور فرانسه از تخصصهای سرباز معلمان جهت آموزش کودکان استفاده می‌گردد چرا که خدمت سربازی درحال حاضر در کشور فرانسه به حالت تعلیق در آمده و با اجرای طرح جامع جذب سرباز معلم JAPD جایگزین گردیده است.از سوی دیگر،جهت جبران به حد نصاب نرسیدن تعداد ثبت نام کنندگان مهدهای کودک،که معمولاً در مناطق کم جمعیت وکوهستانی کشور رخ می‌دهد، کودکستانهای بین منطقه ای تأسیس گردیده است که به ارائه خدمات آموزشی به کودکان نواحی مختلف مبادرت می‌نمایند.در مناطق کم جمعیت نیز کلاس‌های موقتی پاره وقت تشکیل می‌گردد.به طور کلی دانش آموزان به سه رده سنی کودکان،رده سنی نوجوانان ورده سنی جوانان تقسیم می‌گردد. گفتنی است، تقسیم بندی فوق در جهت مد نظر قرار دادن بلوغ فکری و استعداد یادگیری رده‌های‌سنی از انعطاف پذیری برخوردار می‌باشد.تیم تدریس، با مشورت والدین به تعیین جایگاه کودکان در رده‌های سنی آموزشی مطابق با استعداد ها و نیازهای آنان مبادرت می‌نمایند. سه رده سنی مذکور با اولین چرخه آموزشی تطابق داشته در حالی که رده سنی جوانان و مقطع آموزش مقدماتی متوسطه با چرخة آموزشی پایه و مقدماتی تطابق دارد. چرخه‌های آموزشی چندین ساله نیز با هدف برآورده نمودن نیازهای کودکان طراحی گردیده است. متوسط آموزش هفتگی26 ساعته به کودکان مقطع پیش دبستانی ارائه می‌گردد.

سیاستهای آموزشی

مهم‌ترین سیاست آموزشی مقطع پیش‌دبستانی فرانسه بر این اصل استوار است که مراکز پیش‌دبستانی به عنوان ابزاری جهت برخورداری از برابری فرصت محسوب می‌گردند، چرا که کودکان از طریق به کارگیری زبان و توسعه این وسیله ارتباطی، به آماده‌سازی خود در جهت پرداختن به تمرینات ذهنی که لازمه موفقیت در مقاطع آموزش ابتدایی و کالج است، مبادرت می‌نمایند.

اهداف آموزشی

از جمله مهمترین اهداف آموزشی مقطع آموزش پیش دبستانی میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:









سایر محصولات :
نظام آموزشی فرانسه 65ص

نظام آموزشی فرانسه 65ص ...

نظام آموزشی سوئد 164ص

نظام آموزشی سوئد 164ص...

نظام آموزشی روسیه 123ص

نظام آموزشی روسیه 123ص...

نظام آموزشی چین 63ص

نظام آموزشی چین 63ص...

نظام آموزشی چین 133ص

نظام آموزشی چین 133ص...

نظام آموزشی پاکستان 27ص

نظام آموزشی پاکستان 27ص...

نظام آموزشی پاکستان 19ص

نظام آموزشی پاکستان 19ص...

نظام 5S در دانشکده مکانیک

نظام 5S در دانشکده مکانیک...

نظارت و کنترل در مدیریت

نظارت و کنترل در مدیریت...

نظارت و کنترل در مدیریت اسلامی

نظارت و کنترل در...

نظارت و راهنمایی آموزشی 21ص

نظارت و راهنمایی آموزشی 21ص...

نروژ 26ص

نروژ 26ص...

نرخهاى مبادله ارز و دگرگونیهاى نظام پولى بین المللی 30 ص

نرخهاى مبادله ارز...

نرخ ارز و اثر تغییرات آن بر صادرات غیر نفتی در اقتصاد ایران 5 ص

نرخ ارز و...

نحوه عملکرد آنتی‌اکسیدان‌ها 6ص

نحوه عملکرد آنتی‌اکسیدان‌ها 6ص...

نحوه عملکرد آنتی اکسیدانها 6ص

نحوه عملکرد آنتی اکسیدانها 6ص...

ناکارآمدی نظام مالیاتی ایران علل و زمینه

ناکارآمدی نظام مالیاتی ایران علل و...

نانو تکنولوچی و صنایع غذایی 40ص

نانو تکنولوچی و...

نامگذاری ترکیبات آلی

نامگذاری ترکیبات آلی...

ناخودآگاهی روحی و خلأ وجودی 15ص

ناخودآگاهی روحی و...

ناتوانایی های یادگیری

ناتوانایی های یادگیری...

ناتوانایی های یادگیری 10ص

ناتوانایی های یادگیری 10ص...

میکروبیولوژی

میکروبیولوژی...

میکروبیولوژی 2

میکروبیولوژی 2...

میکروبها

میکروبها...

میوگرافی یا ثبت یک تویچ عضله

میوگرافی یا ثبت یک...

میوگرافی یا ثبت یک تویچ عضله با مقدمه

میوگرافی یا ثبت یک...

میزان برق مصرفی 35 خانوار 18 ص

میزان برق مصرفی 35 خانوار...

پاورپوینت “ امضای دیجیتال Digital signature ”

پاورپوینت “ امضای دیجیتال Digital signature ”...

میراث اریا

میراث اریا...

میدان مغناطیسی زمین 13ص

میدان مغناطیسی زمین 13ص...

میتو کندری 8 ص

میتو کندری 8...

مگس میوه شرقی Oriental fruit fly

مگس میوه شرقی Oriental fruit fly...

مکزیک 27ص

مکزیک 27ص...

میکروبها چه هستند

میکروبها چه هستند...

میزان افسردگی در ورزشکاران باستانی کار کهنسال

میزان افسردگی در ورزشکاران باستانی کار کهنسال...

میتوکندریها

میتوکندریها...

میتوکندریها 2

میتوکندریها 2...

گزار ش کامل به همراه کد فرترن انتقال حرارت به دو روش implicit و ADI در یک صفحه مستطیلی به روش finite difference

گزار ش کامل به...

مولکول 5 ص

مولکول 5 ص...

مولالیته

مولالیته...

موقعیتی برای انجام طرح درجة صلاحیت در سیستم مدیریت مرکزی نسل آینده

موقعیتی برای انجام طرح درجة...

موقعیت روستای ملک آباد

موقعیت روستای ملک...

موفقیتهای معلم

موفقیتهای معلم...

موشهایی که خودکشی می کنند

موشهایی که خودکشی می کنند...

موسیقی

موسیقی...

موسیقی نظامی

موسیقی نظامی...

موسسات صنعتی و تولیدی

موسسات صنعتی و تولیدی...

مورچگان

مورچگان...

مورچه

مورچه...

چگونگی پیدایش زمین و حیات بر روی آن
چک از دیدگاه کیفری 5 ص
چک ، سفته و ظهر نویسی 30 ص
چک 10ص
چپ انقلابی و تشکلات کارگری
ماست 5ص
چربی
کنسرو سازی 63 ص
یون
شرکت پیشتاز قطعه سناباد ( M S T GROUP ) 109 ص
کنسرو سازی 63 ص
چگونگی پیدایش زمین و حیات بر روی آن

کلمات کلیدی :بادرت یzwnj نمایند برخوردار یzwnj باشد ظام آموزشی رانسه رده سنی بادرت یzwnj یzwnj گردد یzwnj نمایند یzwnj گردند ودکان رده شور رانسه لاسzwnj های ظام آموزشی برخوردار یzwnj یzwnj آموزش ودکان دبستانی آموزشی رانسه بادرت نمایند گردیده برخوردار
  • ۹۶/۰۸/۲۹
  • وبلاگ وبلاگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی